Kapcsolat

Neked ajánljuk!

Warcraft: A kezdetek – A film a játék tükrében II. rész

A játék világa

Warcraft: A kezdetek - A film a játék tükrében II. részA Warcraft világa sokban merített a Warhammer és a Gyűrűk ura világából éppúgy, mint a skandináv mitológiából, viszont a Blizzard csapata képes volt úgy nyúlni a meglévő alaphoz, hogy lehetőség legyen sajátos módon megkavarni a kártyákat. Ahogy jelen esetben a történet szempontjából, úgy Dűne esetében a Blizzard anno a formát ültették át magukhoz és frissítették tovább. Ennek következtében narratív sajátosság volt egyrészt a fraktál cselekményvilág és a karakterek összetettsége, akiknek szellemi és morális helyi értékeik folyamatos változás alatt álltak. Párhuzamos világok épültek egymásra, ami egyben megalapozta és ki is terjesztette a remekbe szabott fantasy közeget, miközben mind az emberek vagy szövetség köreiben és mind az orkok vagy a horda köreiben is egymásnak adták a kilincset a jól kitalált karakterek és személyes drámáik. Ugyanakkor a Warcraft világában nincs faj és fokmértéke a jóságnak és nemességnek, vagy a gonoszságnak és kisstílűségnek. A történethez igazodnak a karakterek, nem pedig fordítva, és ebben az értelemben nem is illeszthető bele a klasszicizáló fantasy dramaturgiába. Most a film kedvéért érdemes pár csapásirányt feljegyezni ebből a rendkívül gazdag és kreatívan megvalósított világból.

Warcraft: A kezdetek - A film a játék tükrében II. részA fejlesztőcsapat írói alapján a Warcraft-univerzum több millió évvel ezelőtt született több, különböző isteni entitásnak hála, akiket Titánoknak neveznek. Velük szemben állnak az Ősistenek (Old Gods) mint az első világok formájának megteremtői. Ezeket az isteneket aztán a Titánok bebörtönözték, majd pedig maguk fogtak bele az élet kialakításába. A legelső teremtmények a sárkányok voltak, aztán az életfa hierarchiában őket követték a kaldoreiak (éji elfek), az emberek, a törpék és aztán a horda (orkok, trollok stb). Természetesen említhetők még a teremtésben kisebb hatalommal rendelkező démonok, óriások, elementálok, élőholtak, mechanikák és egyéb vadállatok vagy békés, haszonállatok (mint például a párák) is. Azerothnak hívták az új világot (és új bolygót), ahol az éji-elfek használtak először mágiát és honosították meg a mágia- gyakorlatot a bolygón, amiből aztán később rengeteg konfliktus és véráldozat is származott. Más bolygók, mint például például az orkoknak otthont adó Draenor, vagy a titokzatos eredar faj bolygója az Argus is a kezdetekhez köthető, bár később Draenor felszíne jelentős mértékben deformálódott elsősorban a folyamatos portálkapuk használata miatt, amit így azóta Outlandnak (Külső Föld) hívnak a Warcraft világának írástudói. Az orkok és más fajok egyébként az előbb említett portálokon keresztül jutottak át Azeroth világába, és értelemszerűen így jutottak át az emberek is Draenor kegyetlen pusztaságába is, legalábbis, amíg meg nem semmisült a portál és küzdő felek a másik fél világában rekedtek. Emellett sok másik bolygó (Worgen, Xoroth) és dimenzió (Twisting Nether) is létezik, amelyek nagy része nem ismert, így csak következtethetnek létezésükre, miközben beszélhetünk még egy egyfajta mélyűrhöz hasonlatos térről (Great Dark Beyond – Nagy Messzi Sötétség) is.

Idővel az ismert világnak két frakciója alakult ki: a szövetség (emberek, törpök, gnómok, éjelfek, draeneiek-eredarok) és a horda (orkok, trollok, taurenek, élőholtak, vérelfek), melynek összetettsége és egymáshoz való viszonya is folyamatosan változik. Azeroth földjén találhatók továbbá az úgynevezett Világfák – élet és mágia eszencia források – is, amelyek gyakran szolgáltak utolsó mentsvárul a külső fenyegetésekkel szemben, és amelyet egyébként pofátlanul ellopott James Cameron az Avatarban.

Warcraft: A kezdetek - a film a játék tükrében II. részAzerothnak pedig két nagy kontinense van: Kalimdor, ami a Horda felségterülete és a Keleti Királyságok, ami pedig a Szövetségé. E példa jól megmutatja azt, hogy az egyes fajokon belül is különböző frakciókról, nemzetekről, csoportosulásokról lehet beszélni, és akkor még nem is vettük számításba a frakciókon belüli számos remekbeszabott protagonistát és antagonistát, akiknek számát felsorolni most teljességgel hasztalan is volna. Elég azt tudni, hogy nincs olyan szereplő az egyes fajokon belül, aki ne árulná el saját nemzetségét önös érdekei mentén, vagy akár bűbáj hatása alatt (ld: Sargeras bukott titán démon lelke Medivh őrzőbe szállt születésekor). Ha csak az embereket vesszük alapul, fajuk idővel hét különböző nemzetre bomlik szét. Persze vannak tragikus hősök is, mint például Lothar az emberek vagy Thrall az orkok oldalán, akik felül tudnak kerekedni személyes drámáikon és nemzetségük pillanatnyi konfliktusain. Megemlíthető még, hogy Azeroth az egyedüli bolygó, amit egy másik dimenzióból származó démon sereg (a Sargeras vezette Lángoló Légió) nem tudott elfoglalni. A Légió célja a Káosz visszaállítása és így a Titánok Kozmoszának lerombolása, és voltaképpen ez a dimenzionálás párharc az, ami a Szövetség és Horda mozgását és így a Warcraft világát alapjaiban meghatározza.

Szerző: Varga Ádám


Olvasd el ezeket is!

4 Comments on Warcraft: A kezdetek – A film a játék tükrében II. rész

  1. Jin’thala

    én is remélem, hogy folytatni fogják a filmet

    hátha összejön a nemzetközi bevételek alapján

  2. Jin’thala

    egyrészt köszönöm, hogy nem küldtél el egyből a csudába a műveletlenségem miatt, másrészt pedig köszönöm a kiegészítést/pontosítást 😉 voltaképpen a cikk is azért van

    és következik majd egy harmadik része is

  3. Jin'thala // 06/23/2016 at 14:55 //

    Bár a korrekt akarok lenni, akkor
    – Kalimdor kontinensen horda részről: tauren, ork, darkspear troll, lakik itt még pár goblin (bár ők tömegével egy szigeten laknak valahol középen)
    – Kalimdor allis részről: night elf, darenei (és némi ember volt egy félszigeten, csak le lettek bombázva)
    – Eastern Kingdoms horda részről: blood elf, forsaken
    – Eastern Kingdoms alli részről: gnóm, törp, ember, worgen
    – Northrend mint földrész: Hadjáratok miatt itt mindkét frakció megtalálható. Vannak erődök, csapatok stb. A Lich King legyőzése után meg tartják a pozíciókat.

    Ezen felül meg egy rakás faj él a kontinenseken, vannak pl. gurubashi trollok is keleten, de ők nem horda tagok. (kivéve egy törzset, ami horda bratyi). Vagy amani trollok ugyan csak keleten, csak északabbra, ők már ellenségek (kivéve a Raventuskokat akik ugyan csak hroda bratyik). De vannak trollok northrenden is, meg kalimdorban is, de ők nem a hordás trollok. Ahogyan emberek is szerte széjjel, akik nem allisok, vagy törpök is, akik nem allisok.

    Nagyon várom a következő filmeket, mert őszintén remélem, hogy a harmadik részben horda részről is láthatjuk a fajokat (ebben a filmben csak a korai alli egyes képviselőit láthattuk 🙁 ). Egy tauren vagy troll milyen királyul mutatna már a képernyőn. 😀

  4. Jin'thala // 06/23/2016 at 14:45 //

    Ádám, azét egy kicsit elcsúsztál a lore résznél. A titánok kezdetben kis mini titánokat teremtettek, akik formálták a bolygót. A sárkányok is későbbi teremtmények és később lettek felruházva az erőikkel. A trollok már a titánok előtt is éltek, az ő dark troll csoportjukból alakultak ki a night elfek a kútjuk közelében. A törpök kezdetben vasből voltak, később egy átok miatt alakultak át hús-vér lényekké. Az emberek ősei a vrykulok, ő leszármazottai az azothák, majd jönnek az emberek. Az élőholtakat sem a titánok teremtették. 😀 Azok gonosz mágia által megrontott és életre keltett lények, tömegével a Lich King munkálkodásának eredményeképpen “születtek”. A bolygón három kontinens van, mindhárom kontinensen mindkét frakció jelenléte megtalálható. Kalimdorban taurenek, orkok, trollok vannak, de északon itt élnek a night elfek illetve a draeneiek (akik meg nem portálon jöttek, hanem űrhajóval. Nem vicc. ŰRHAJÓVAL), Eastern Kingndomson meg törpök, emberek, forsakenek (a hordás élőhalottak, akik visszanyerték tudatukat) meg a blood elfek. (akik meg a night elfekből alakultak át).

    Összességében kicsit vegyes a lore ismereted, de értékelem, hogy végre valaki próbálkozik elmagyarázni a népnek, hogy mi is van a történetben, úgyhogy kapsz egy lájkot. De tessék informálódni kicsit jobban, ha már Azeroth történelme a téma, úgyhogy ez lesz a házi feladatod! 😀

A te véleményed is számít!

%d blogger ezt szereti: