Kapcsolat

Neked ajánljuk!

Zoli in Japan – 7. nap

NIkko8-kor felkeltünk, hogy korán el tudjunk indulni Nikkoba. Az út Tokióból Nikkoba elvileg 2 és fél óra, a google maps kidobott egy csomó útvonalat hogy hogyan lehet Nikkoba eljutni. Próbáltunk JR (Japan Railways) vasúttal menni a Rail Pass miatt, mert csak ezekre érvényes. Egy útvonalat sem dobott fel, úgyhogy megkérdeztük az információt. Azt mondták, hogy csak egy darabig tudunk így ingyen utazni, utána át kell szállnunk egy másik vonatra, ami már fizetős. Mi négyen utaztunk de, csak 3 Rail Pass-ünk volt (az egyik srác csak 1 hétre jött velünk). Ő megvette a jegyet a teljes útra, mi meg úgy döntöttünk, hogy majd veszünk, ha kell. Mikor már a vonaton ültünk találtunk egy másik utat a neten, amivel végig JR vonattal mehetünk, úgyhogy szétváltunk, majd Nikkoban az állomáson találkoztunk. Mázlink volt, mert tudtuk használni a Rail Passt végig, de vesztettünk másfél órát. Mire Nikkoban bejelentkeztünk a Ryokanba (japán stílusú vendégház) már délután 3 óra volt. Igyekezni kellett, hogy meg tudjunk még nézni pár dolgot, mert itt minden bezár fél öt környékén.

Nikko 2Nikko nagyon szép helyen fekszik, körbe van véve hegyekkel, a természet kedvelőinek nagyon jó. Az egész terület ahol a templomok vannak a világörökség részét képezik. Hatalmas fák vannak mindenhol, tiszta a levegő, a templomok is szebbek, mint amiket eddig láttunk.

Az egyik templomot restaurálták, de azért be lehetett menni. Egy külön épületet húztak a templom köré, hogy zárt térben dolgozzanak. Elsőre furcsának tűnik, de belegondolva csak így lehet ezt csinálni. A felújítás vége 2020-ra van kiírva, és mivel ezek a templomok fából vannak, védeni kell őket az időjárástól.

Sajnos mivel korán zár minden, visszamentünk Nikkoba körülnézni, ahol találtunk egy nagyobb közértet (Lidl méretű), bementünk szétnézni. Elég hideg volt bent, mert sok volt a fagyasztott/hűtött áru. Az árak itt barátságosabbak, mint a normál közértekben. Egy 6-os kiszerelésű sört már 900 yenért lehet venni, ami kifejezetten olcsónak számít szerintem. Vettünk még pár fura rágcsálnivalót, csak hogy kipróbáljuk őket: ecetes polipcsápot, szárított banánt, szárított apróhalat, meg pár péksütinek tűnő cuccot. Hát a szárított apróhal nem volt az igazi :), de a többi nem volt rossz.

Így egy hét után már látjuk nagyjából mi mennyibe kerül, hát ahogy sejtettük is japán nem olcsó mulatság. Ha legjobban meg akarnám fogalmazni, hogy mi mennyibe kerül, azt mondanám, hogy minden pont annyiba kerül, mint nálunk csak éppen yenben.

Például:
Egy átlagos ebéd egy kifőzdében: 800-1500 yen, ez persze az alja.

Egy sör: 300-800 yen között van (kb. 4 decis)

Egy jegy a metróra: 170-240 yen (távolságtól függ)

Belépők: 600-1500 yen

Egy fél literes víz automatából: 110-140 yen

2 literes víz közértben100 yen

100 yen körül lehet reggelire kapni kisebb péksüteményeket a közértben. (kb. 2-3 ilyen elég reggelire)

Egy kávé: 300 yentől indul.

Szállás 1 főre/éj: 3500-5000 yentől indul.

Ha már a szállásnál tartunk: hátfájósoknak és 35 év felettieknek maximum 1 estét ajánlok eltölteni Ryokanban. A futon amin alszik az ember, nem tesz túl jót a hátnak. Én már egy estét is megéreztem, de a másodikon már azt sem tudtam, hogy feküdjek, hogy ne fájjon a hátam. Ezentúl csak olyan szállást veszünk ki amiben ágy van.

Holnap még maradunk kicsit Nikkoban, aztán tovább megyünk Yokohamaba.

Folytatás hamarosan…

Olvasd el ezeket is!

A te véleményed is számít!