Kapcsolat

Neked ajánljuk!

2016 legjobb filmjei – 2. rész

2016 legjobb filmjeinek második részében kiderül, hogy melyek azok a filmek, amit a leges-legjobbaknak ítéltünk meg. Reméljük azért tudunk néhány meglepetést is okozni, és ha esetleg nem láttattok néhány filmet a listánkból, talán most kedvet kaptok, hogy megnézzétek őket. A lista aljára pörgetni nem ér, hogy előbb meg tudjátok ki végzett az első helyen!

12. Tiszta szívvel

Tiszta szívvel kritikaTill Attila vagány és ötletes. A kerekesszékes banda tagjai összecsapnak a törvényen kívüli kiskirályokkal, menekülnek a rendőrség elől, miközben testi állapotuk nehézségei bonyolítják az akciókat. „Lerendezik” a Tóni névre hallgató bűnözőbárót és gorilláit, majd mennének a helyszínről, hogy mire a rendőrség kiérkezik, ne legyenek ott. Nem olyan könnyű a dolog, hiszen a gyakran nehezen kezelhető kerekesszéket össze kell csukni, hogy beférjen az autóba… A vad akciójelenetek izgalma keveredik és a szociálisan érzékenyé tévő üzenettel, ezek miatt a jelenetek miatt fantasztikus a Tiszta szívvel.

11. Creed – Apollo fia

Creed - Apollo fia kritikaJól bejáratott műfaj a sportfilm, főleg Amerikában. Ott egészen más a sport és a sportolók megítélése, mások az elvárások is. Ez a film azonban megfelel mindnek. Minden és mindenki a helyén van. A zene modern és érzelmes, a fényképezés remek (főleg a vágásnélküli bokszmeccs csodálatos). A helyszínek autentikusak, valóban Phily-ben forgattak. Adja magát az összehasonlítás az első Rocky-val, nem véletlenül. A dramaturgia igencsak hasonló, csak Stallone itt a ringen kívül kell, hogy helyt álljon, a show-t már a növendéke kapja és viszi. Jordan tehetséges színész, képes volt élni a ritka lehetőséggel, és ezzel letette névjegyét a szakmában. Stallone pedig olyan mélységet tud adni a magányos öreg karakternek, hogy jogos volt a Golden Globe-díj.

10. Zootropolis

Zootropolis kritika
A Disney alkotása nem csak tanulságos, de rendkívül szórakoztató is, rengeteg poén van benne, és egy-két popkulturális utalás is a felnőttek kedvéért. A Zootropolis egyszerre bájos mese, kalandfilm, krimi, dráma és az utolsó 20-30 perc pedig olyan izgalmas, mintha egy igazán pörgős akció-vígjátékot néznék. A történet szépen visszafogottan kezdődik, és ahogy egyre halad előre a játékidő, úgy lesz egyre összetettebb és érdekesebb a cselekmény, míg végül teljesen magával ragadja a nézőt. Ez egyrészt köszönhető a pazar látványvilágnak, a fantasztikus zenének, az igazán szerethető karaktereknek, és nem utolsósorban a remek forgatókönyvnek.

9. Rendes fickók

Rendes fickók kritikaKét óra tömény jó érzés, unalom, és feszengés nélkül. Izgalom, feszültség és humor kiváló elegye, amit látni kell. Persze színészek nélkül mit sem érne az egész. Minden dicséret megilleti a castingosokat. Ryan Gosling már A nagy dobásban is megcsillogtatta humoros oldalát, ám itt jóval több lehetőséget kap, amivel él is képes. Akkora lúzer, hogy az már nekünk fáj. De azért nem (teljesen) hülye és helyén van a szíve. Crowe megint a kemény fickó, aki realistább, azonban az élet őt sem kíméli.

8. Éjszakai ragadozók

Éjszakai ragadozók kritikaTom Ford alkotása nagyon sötét hangulatú, és emiatt nagyon nehezen emészthető. A szereplőket összeköti a boldogtalanság, a kilátástalanság, a szenvedés, a kegyetlenség és a bosszú. A filmben nem nagyon van pozitív karakter, az összes szereplő egy erkölcsi ingoványban dagonyázik, csak van, aki jobban elsüllyed, van aki kevésbé. Mindezek ellenére nekem tetszett az Éjszakai ragadozók, mivel egy nagyon különleges filmélményben volt részünk. Külön érdemes megnézni a nagyszerű bosszúdráma miatt, ami a filmet az év legjobb thrillerjei közé emeli.

7. A visszatérő

A visszatérő kritikaThe Revenant gyakorlatilag egy művészfilm, némi spirituális fennhanggal, egy kalandfilm köntösébe öltöztetve. Ha tovább akarnék menni, azt is mondhatnám, hogy ez egy road-movie, a sötétebb, kegyetlenebb fajtából, mivel itt sem a cél a lényeg, hanem maga az út, amit meg kell tenniük. Itt nem csak a szószerint vett útra gondolok, a sok mérföldre, amit megtesznek, hanem arra is, hogy a saját lelkükben is végig kell járniuk egy utat, ami elvezeti őket egy döntéshez, döntések sorozatához. Gyönyörű film, vizuális látványorgia, egy epikus túlélés történet, de nem mindenkinek való.  A visszatérőben látszólag nem történik semmi, csak mennek a vadonban, van, aki meg hal, van, aki nem, a folyó pedig csak folyik tovább, miközben a bölénycsordák átszelik a havas síkságot.

6. Aljas nyolcas

Aljas nyolcas kritikaNem fogunk zsákbamacskát árulni: a film hosszú és nagyon lassú. A mai kor gyermekeként inkább a mozgalmasabb darabokért vagyunk oda, ám mi is elismerjük, hogy sokszor helye van a komótosságnak. Leginkább feszültségkeltéskor, ami itt akad bőven. Nem nehéz kitalálni, hogy ha nyolc fegyveres embert összezárunk egy zárt térbe, akkor annak csúnya vége lesz. Na de az odavezető út! Az bizony minőségi pillanatokkal van kikövezve! Túl a már említett fantasztikus szövegeken, a látvány szintén lenyűgöző.

5. A szoba

A szoba kritikaA kivitelezéssel abszolút meg vagyunk elégedve, ahogyan a színészi játékkal is. Larson megérdemelte a Golden Globe-ot és az az Oscar-díjat is. Külön bravúr még a szoba méretével való játszadozás is, elképesztő, hogy optikai trükközéssel hogy meg tudták növelni a méretét. Lehet, hogy a lezáráskor látható szembesülés azzal a realitással, amit Jack is megenged a végén magának, attól hatott ránk kissé melankolikusan a film, annak ellenére, hogy a lezárás abszolút életigenlő, pozitív. Fura.

4. Spotlight

spotlight kritikaEgy igaz eseményeken alapuló tényfeltáró történetet kapunk, viszont minden pátosz és hatásvadászat nélkül. Nem állítja be a főszereplőit hősöknek, kiknek munkáját minden sarkon akadályozni próbálják az egyház aljas pribékjei. Nincsenek percenként moralizáló újságírók, Tom McCarthy csak hagyta, hogy végezzék a munkájukat. A valóság egy szeletét eleveníti meg a rendező, annak borzalmával és tragédiájával együtt. A karakterek helyett inkább az ügyre fokuszál, a nyomozás menetére, az áldozatokkal készült interjúkra, részletes vallomások érzelmileg roppant erős jelenetek lettek. Gonoszak felmutatása helyett a kollektív felelősségre hívja fel a figyelmet

3. A nagy dobás

A nagy dobás kritikaEgy tanulságos élmény birtokában, valamivel okosabban áll fel a néző a stáblista legördülése után, bár kicsit megtörten, düh és a tehetetlenség vegyes érzéseivel. A bankszektorból teljesen kiábrándulva, de visszanyerve a Hollywoodba vetett hitét. Egy valóságos történet szemtanúi lehetünk, ahol nincsenek hősök, senkit nem vonnak felelősségre, viszont rengeteg ember megszívja. Ha csak négy jelzővel kéne illetnem: Szórakoztató, meghökkentő, tanulságos és zseniális.

2. Kubo és a varázshúrok

A Laika stúdió filmje- melyet közel 8 évig készítettek – már az első jelenet után magával ragadott a minket, és az utolsó képkocka lepergése után, mi még mindig ültünk a moziszékünkben és nem hittük el, hogy véget ért ez a csoda. A Kubo az egyik legszebb és legmeghatóbb animációs film, amit az elmúlt években láthattunk. A nagyszerű történet mellett, egy nagyon erős érzelmi töltettel rendelkezik, mely még a legkeményebb szívű nézőt/kritikust is meglágyítja. Nagyon nehezen emészthető témát dolgoz fel, és nem mondható egy könnyed alkotásnak, de mindezek ellenére mégis jó érzéssel keltünk fel a moziszékünkből, mivel valami olyat kaptunk, ami manapság ritkaságnak számít: teljes mértékben megérintette a szívünket.

1. Érkezés

Érkezés kritikaEgy kifejezetten intelligens sci-fi-vel van dolgunk, amiben a nyelvészet tudománya dominál, pont annyira merülünk el a témában, hogy annak érdekes, és a film szempontjából releváns szegmenseit magunkba szippanthassuk, így tökéletesen világos lesz a film végi felvetés, ami egy szépen felépített csavar formájában bontakozik ki. Ez a filmvégi fordulat annyira kiszámíthatatlan, és letaglózó, hogy a végefőcím lepergése után, mi csak ültünk a moziszékünkben, és kerestük a szavakat, amivel jellemezni tudnánk ezt a csodálatos filmet.

Forrás ás fotó: InterCom, Vertigo Média, UIP-Duna Film, Forum Hungary, 


Olvasd el ezeket is!

A te véleményed is számít!